Dag 7: Brrr, koud - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 7: Brrr, koud - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 7: Brrr, koud

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Augustus 2009 | Nederland, Cuijk

Met de culturele activiteiten zijn we vandaag begonnen met een borduurwerkje van twee dansende mensen.

De inwoners van Tshidimbini hebben het erg koud vandaag. Het is namelijk onder de 20 graden. Alle kinderen op het SCOREveld dragen mutsen, handschoenen en dikke winterjassen, gecombineerd met een korte broek, dat dan weer wel.
Door de kou zijn er helaas wel een stuk minder kinderen dan voorgaande dagen. Dit maakt alles wel overzichtelijker.

Op het veld hebben we weer een netbaltraining gegeven. De meiden van het netbalteam wilden graag weten hoe oud ik was. Blijkbaar zijn ze hier in Afrika net zo slecht in het schatten van leeftijden als in Nederland, want ze dachten dat ik 12 was. Alsof een twaalfjarige naar Afrika reist voor vrijwilligerswerk!?! Mijn leeftijd was een grote geruststelling. Ik heb nu zelfs mijn eerste aanzoek binnen. De netbaltrainer wil graag met me trouwen. Gelukkig kwam toen de bal mijn kant op en hoefde ik niet te antwoorden.