stand-up event - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu stand-up event - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

stand-up event

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Oktober 2009 | Nederland, Cuijk

In het weekend van 16 en 18 oktober heeft de VN een nieuw record gevestigd: meer dan 130 miljoen mensen stonden op tegen armoede. Dat zijn er 57 miljoen meer dan vorig jaar. Met ons kleine initiatief in Utrecht hebben ook wij daar een bijdrage aangeleverd.

De dag begon met twee korte presentaties over vrijwilligerswerk in het buitenland. Ik mocht het spits afbijten met mijn verhaal over Zuid-Afrika. De deelnemers vonden het gebruik van sport bij de milleniumdoelen een mooi initiatief. Hierna vertelde Benjamin over zijn ervaringen in Srebrenica.

Nadat de deelnemers door ons enthousiast waren gemaakt voor ontwikkelingswerk, was het tijd voor een workshop over het schrijven van een subsidieaanvraag gegeven door Sara Kinsbergen. In groepjes van drie moesten we criteria opstellen waarvan we de subsidie lieten afhangen. We kregen zo een goed inzicht in ontwikkelingssamenwerking.

Om half 5 was het eindelijk tijd om op te staan tegen armoede. Op de speciale stand-up poster schreven we onze wensen tegen armoede geïnspireerd op de milleniumdoelen. Met de hele groep stonden we op.