Dag 22: Het afscheidsdiner - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 22: Het afscheidsdiner - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 22: Het afscheidsdiner

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Januari 2010 | Nederland, Cuijk

Tijdens ons verblijf in Tshidimbini krijgen we onderdak bij een gastgezin. Vanavond geven een afscheidsdiner om hen te bedanken voor hun gastvrijheid. Voordat we beginnen met de voorbereidingen van het diner gaan we eerst nog naar onze school toe.

Om half acht liep ik naar school met de sportattributen in mijn hand. Al snel kwam ik een paar van mijn leerlingen tegen die graag de grote tas met spullen wilden dragen. Thendo kreeg de tas met spullen, maar hij was veel te klein om alles te dragen. Maar gelukkig kwam een grotere jongen de spullen van hem overnemen. Op school gingen alle kinderen in een grote groep voor de leraren staan. Na het gebed en het schoollied mochten Jordy, Mark en ik de school vertellen over onze verrassing. Alle spullen die wij tijdens de lessen hadden gebruikt, gaven we aan de school. Zo kon er verder worden gegaan met het geven van sportlessen. De kinderen en de leraren waren erg blij met dit cadeau.

Kort hierna kwam Mandla met de rest van de groep om boodschappen te doen in Thoyohandou. De taken voor het diner hadden we al verdeeld. Ik zou zorgen voor een echte Hollandse tomatensoep, Mandy en Mariëlle zouden zorgen voor een toetje van Hollandse vla en verse vruchtjes, Jordy zorgde voor het vlees en Bert en Mark maakten de stamppot.

Bij het gastgezin van Mandy deden we de laatste voorbereidingen voor het diner. Mariëlle had van haar gastgezin een traditionele outfit geleend om te dragen op het diner. Mandy en ik konden van haar gastmoeder ook traditionele kelding lenen.

Het diner was erg gezellig, vooral door de stroomuitval, waardoor we onze heil in kaarsen moesten zoeken. Het eten werd niet door iedereen gewaardeerd. De soep vonden de meesten wel aardig, maar sommige vonden de soep te zout. De stamppot die hierna kwam vonden ze juist niet zout genoeg. Dit probleem werd opgelost door de stamppot te eten met tomatensoep. Een bizarre combinatie die de meesten erg lekker vonden. De worst die we serveerden vond iedereen lekker, maar daar hadden we helaas niet genoeg van.

Toch was het een geslaagd etentje.