Ontmoeting met SCORE-ambassadeur Foppe de Haan - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Ontmoeting met SCORE-ambassadeur Foppe de Haan - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met SCORE-ambassadeur Foppe de Haan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Mei 2010 | Nederland, Cuijk

Afgelopen zomer was ik een maand in Zuid-Afrika voor vrijwilligerswerk. Ambassadeur van de stichting is Foppe de Haan, de huidige trainer van Ajax Capetown. Hij zet zich al jaren in voor stichting SCORE en voor sport. Als vrijwilliger van SCORE wilde ik hem graag ontmoeten.

Hij heeft daarnaast ook nog een eigen stichting het Foppe Fonds. Het Foppe Fonds helpt kinderen met een handicap aan een sportrolstoel met hetzelfde principe als SCORE, dat sport zelfvertrouwen geeft. Via deze stichting heeft mijn broertje ook een sportrolstoel gekregen voor het e-hockey. Afgelopen vrijdag was het 5-jarig jubileum van het Foppe Fonds en alle kinderen en families die een sportrolstoel hadden ontvangen, mochten dit meevieren.

Tijdens het jubileum kreeg ik nog de kans om met Foppe de Haan op de foto te gaan en kort te spreken over stichting SCORE. Hij vertelde dat hij regelmatig projecten bezoekt en ook een voetbalteam trainingen geeft. Foppe de Haan had voor iedereen tijd voor een gesprek en een foto. Het was een erg leuke middag.

• 31 Mei 2010 - 14:03

Eric :

laura ik ben trots op je
    gr je peetoom

• 31 Mei 2010 - 18:51

Trudy Peeters:

Hoi Laura Je verrast me iedere keer, Zeker met Foppe de Haan. Menigeen zal jaloers zijn. Goed dat project voor rolstoelen. Groetjes en tot ziens