Dag 3, 11 juli: Anthony & Cleopatra - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 3, 11 juli: Anthony & Cleopatra - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 3, 11 juli: Anthony & Cleopatra

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vandaag begon mijn Cambridge-experience pas echt. De dag begon al vroeg met een introductie in Mill Lane. Mijn eerste echte les was van 'The Canterbury Tales'. Dit was een erg oud vak. Tijdens de introductie vertelde men dat Cambridge begon met de verschillende zomercursussen in 1923 en als ik zo om mij heen keek, hadden sommigen daar bij kunnen zijn! Toch vind ik het erg bewonderingswaardig dat er studenten zijn van 70 jaar en ouder, die nog steeds met plezier willen leren. In deze klas voelde ik me dan ook een buitenstaander. Iedereen kende elkaar en tijdens de presentielijst was het voor de leraar een feest van herkenning. De meeste deelnemers had hij al bij vorige zomercursussen gezien.

Na ons eerste keuzevak hebben we een gezamenlijk vak genaamd 'Relationships & Rivalries'. Hiervoor hadden we gastspreker Dr Fred Parker die ook mijn keuzevak over 'The Canterbury Tales' geeft. Hij gaf een les over Falstaff en Cleopatra en hoe zij anderen tot onverantwoorde beslissingen leidden. Hierbij werden 2 toneelstukken van Shakespeare besproken, namelijk 'Anthony and Cleopatra' en ' Henry IV'. Door het verhaal over Anthony & Cleopatra en onze vrije avond van lezingen, besloten we om tickets te kopen voor het toneelstuk. Elk jaar in de zomer wordt het Cambridge Shakespeare Festival georganiseerd waarbij zijn toneelstukken in verschillende Colleges worden opgevoerd.

Helaas begon het toneelstuk tegen het einde van onze avondmaaltijd, waardoor we eerder weg moesten. Hierdoor zouden we ons toetje, brownies, mislopen. Echt niet dat mij dat ging gebeuren. Na een heel vriendelijk verzoek kreeg ik de brownies mee, met de mededeling dat we hier toch echt geen gewoonte van moesten maken. De rest van de groep was erg blij, maar durfde het niet zelf te vragen. Met een groep van 8 studenten gingen we naar Robinson College waar het toneelstuk zou worden opgevoerd. De cast was fantastisch en vooral Cleopatra stal de show als een opportunistische en manipulatieve vrouw. Na de voorstelling zijn we nog op de foto geweest met de cast en zat onze eerste dag als echte studenten in Cambridge erop.

• 12 Juli 2011 - 21:50

Marijn:

dus je hebt het wel naar je zin gr.Ome marijn.

• 13 Juli 2011 - 07:42

Trudy Peeters:

Hoi Laura

Wat goed dat je zo in je eentje daar na toe bent. ook erg bijzondere vakken. waren de brownies de moeite waard? Geniet nog van de rest.

• 13 Juli 2011 - 14:51

Nick:

Hoi Laura,

Leuk je verslagen! Veel plezier vrijdag bij Harry Potter.
    Wij vonden de film super in 3D!
    dag koekiemonster
    grt je broer

• 13 Juli 2011 - 18:28

Elma:

Hey Laura,
    was je de enige 'nieuwe' bij de cursus?
    Lijkt me echt heel bijzonder om op deze manier een toneelstuk ingeleid te krijgen. Je ziet dan ook de 'diepere lagen'.
    En....helemaal Laura: gewoon regelen die brownies!
    Geniet ze!
    Groeten Elma