Dag 11, 19 juli: ontmoeting met Darwin - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 11, 19 juli: ontmoeting met Darwin - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 11, 19 juli: ontmoeting met Darwin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Naast de verschillende klassen namen we vandaag ook de tijd om verschillende culturele dingen te doen. Cambridge is een oude universiteit met een grote geschiedenis aan onder andere grote wetenschappers. Zo studeerde Darwin aan Cambridge in Christ's College. Ze zijn hier dol op Jesus dus verwar Christ's college niet met Jesus College of Corpus Christi College. In Christ's College, ook wel Christ's genoemd, zijn meerdere herinneringen aan Darwin te vinden. Zaterdag hadden we al gedineerd in Christ's en zagen we in de eetzaal een groot portret van een oude Darwin hangen. We wilden graag een keer terugkomen en dat hebben we vandaag gedaan.

In de tuinen van Christ's staat een standbeeld van een Darwin als student, leunend op een bank. Op de bank liggen 3 boeken die Darwin aan het lezen is. Hij ziet er hier best aantrekkelijk uit, al zeg ik het zelf. Samen met Judy, uit China deze naam heeft ze zelf gekozen, Simke, Thisbe en Isabel ging ik naar Christ's om met Darwin op de foto te gaan. Om de beurt ging iedereen met Darwin op de foto, het werd een hele fotosessie voor ons. Naast Darwin, zittend op de bank, met zijn allen, op Darwins schoot (zolang je niet te zwaar bent). Helaas was de lunch al weer afgelopen en moesten we terug naar onze les. Dan duurt 2 uur toch korter dan je denkt.

's Middags bezochten Isabel, Thsibe en ik Kings College, ook wel Kings genoemd. Kings is tegenwoordig het gezicht van Cambridge. Iedereen heeft wel eens het gebouw gezien. Gelukkig konden we met onze Caius-kaarten gratis naar binnen. De meeste colleges, en zeker de beroemdsten, vragen namelijk minimaal £4 entreegeld. Het grappige aan Kings is dat het door Koning Henry VI, een Tudor, is gesticht als college voor arme jongens. Kings liet lange tijd alleen studenten toe die op Eton hadden gezeten! Eton is echter een middelbare school voor de welgestelde Brit met voormalige leerlingen als de prinsen William en Henry van Wales. Arm hangt dan ook maar net af vanuit wiens standpunt je het bekijkt!

Vervolgens gingen we punten. Al sinds ik hier aankom moet ik de verkopers van me afslaan. Iedereen wil dat je bij hen een ritje punten koopt. Punten is typisch Cambridge en we wilden dit natuurlijk graag een keer meemaken, maar niet voor £14 per persoon. Dat was ons echt te grortig. Ons was verteld door Cambridgestudenten dat de verkopers maximaal tot £8 zakken. Dit kregen we op 33 pence voor elkaar, samen moesten we £25 betalen. Dat wilden we nog wel.
In de punt zaten we samen met nog vier anderen en werden we door een professionele punter rondgeleid door de rivier. Tijdens onze tocht kwamen we langs verschillende colleges en kregen we uitleg over de geschiedenis en de gebouwen.

We dachten continu dat het ging regenen, maar dat was slechts het water dat door de punt naar boven kwam. Net op het moment dat de tocht was afgelopen begon het echt te regenen. Gelukkig kunnen we vandaag weer een paar activiteiten van onze te-doen-lijst afstrepen.

• 21 Juli 2011 - 07:39

Elma:

Hoi Laura,
    Wat een ervaringen doe je op, geweldig!
    En wat een lef...je krijgt wel voor elkaar wat je in je hoofd hebt!
    Leuke foto's ook. Zo'n eetzaal een hoog 'harry potter'gehalte.
    Wat zul je moe zijn als je straks thuis bent.
    Groeten Elma

• 21 Juli 2011 - 08:52

Elsbeth:

Hi princess,
    Je hebt echt een leuke tijd daar.
    En het is heerlijk dat we er van mogen meegenieten door je leuke manier van schrijven op deze blog.
    Geniet nog maar van je laatste dagen daar.
    liefs x