14 augustus: Odderøya - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 14 augustus: Odderøya - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

14 augustus: Odderøya

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Augustus 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Vandaag heeft de ESN, verantwoordelijk om ons buitenlandse studenten een leuke tijd in Noorwegen te bezorgen, een wandeling met gids door Odderøya geregeld. Door de laatste o moet een schuine streep, maar ik heb echt geen idee hoe dat moet. Hans, bedankt voor de uitleg.
Odderøya is een klein eiland bij Kristiansand dat vroeger werd gebruikt voor militaire trainingen. Sinds 15 jaar is het ook toegankelijk voor de rest van de wereld. De Noren zijn echte buitenmensen en komen hier graag om te wandelen in grote groepen. Dat wandelen doe je overigens in stilte, zodat jij je optimaal kunt focussen op de wandeling en de omgeving.

Onze grote groep werd in tweeën gedeeld en we kregen een gids toegewezen. Deze vertelde natuurlijk weinig, omdat de wandeling om de natuur draaide. De natuur op het eilandje was echt prachtig. Veel groen, rotsen, bloemen en hoogteverschillen op zo een kleine plek.

Een paar jaar geleden wilde men er huizen bouwen, maar daar hebben de Noren succesvol tegen geprotesteerd. De paar gebouwen die er nog wel staan, zijn voorheen door de militairen gebruikt en behoren tot de geschiedenis van het eiland.

Het is echt een mooie plek om een keer terug te komen.

• 15 Augustus 2011 - 19:57

Hans:

ø = ALT 0248

Grøetjes en veel plezier!