23, 25 augustus - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 23, 25 augustus - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

23, 25 augustus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Augustus 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Hei, jeg heter Laura og jeg studerer i Kristiansand. Jeg kommer fra Nederland. Jeg snakker Nederlandsk og Engelsk.

Oke, het zijn drie zinnen, maar ik kan al een beetje Noors. Ik denk wel dat ik ze niet voor jullie hoef te vertalen. Daarnaast heb ik ook al les gehad in Noorse schrijvers. Er werd een hele lijst namen op genoemd van schrijvers en belangrijke figuren. Belangrijkste conclusie: Noorwegen heeft echt een pr probleem. Hebben ze een Nobelprijswinnaar negeren ze die.

Ook deze week waren er een paar activiteiten georganiseerd door de ESN. Al waren het er minder dan vorige week.

23 augustus: BBQ
Dinsdag werd er een BBQ georganiseerd bij het strand voor alle nieuwe studenten. Gezien we niet wisten waar dat was, gingen we naar de uni om met de groep mee te lopen. Waarna we uiteraard langs onze kamers kwamen, waardoor we 40 minuten voor niets hadden gelopen. Na een wandeling van ruim een uur hadden we wel wat te eten verdiend. Helaas weten de Noren nog niet goed welk effect het woord 'gratis' heeft op mensen. Er was veel te weinig. Gelukkig ging de oganisatie wel extra eten regelen. Het strand gaf een prachtig uitzicht, wat wij natuurlijk gebruikten om veel foto's te maken.

25 augustus: filmavond
Het is echt verschikkelijk. Ik weet dat ik van mamma een groot pak pure hagelslag gekregen heb, van pappa een grote zak m&m's en van mijn oom en tante 2 repen chocolade, autodrop en stroopwafels, maar alles is op! Ik heb een levensgevaarlijk chocoladetekort. Gelukkig wordt er bij de film vanavond voor chocolade gezorgd. Normaal werd altijd de film Charly en de chocoladefabriek gedraaid, maar die was iedereen zat. De chocolade die werd uitgedeeld, is gelukkig wel gebleven.
Ze hadden, midden in de zomer, gekozen voor de film Ice Age. Ondanks deze wat merkwaardige combinatie werd het een gezellig leuke avond.

• 30 Augustus 2011 - 07:01

Nicole:

hey laura

aan de foto,s te zien vermaak jij je wel.
    ben je inmiddels al een beetje gewend aan je ritme daar?
    las dat je ook al een paar zinnetjes noors kent.
    groetjes nicole

• 30 Augustus 2011 - 07:55

Elma:

heb je een adres.....ik stuur je graag een 'verleidelijke' verrassing.
    groeten Elma

• 30 Augustus 2011 - 13:10

Elsbeth:

Hoi Meis,

leuke foto's, zo zomers nog lijkt het.
    Wij zijn hier al zowat in herfststemming.
    Zal binnenkort je pakketje op de post doen. We gaan ook deze week een vlucht boeken. Jij zoekt een leuk hotelletje voor ons hè?
    kus mamsxxx

• 30 Augustus 2011 - 18:03

Ome Marijn :

ik zie wel dat je eigen vermaakt wel leuk zo met de fotos erbij gr. ome marijn.

• 05 September 2011 - 11:59

Pascal:

Ola Laura...onee je zit in Noorwegen he.. dan is het zover ik weet gwn hallo?!?! ;-)
    Leuke foto's joh! Volgens mij gaat het je daar helemaal goed af. En nadat je al in Zuid-Afrika bent geweest is vast en zeker weer een belevenis en herinnering voor het leven. Hoe is het verder met je en hoe is het daar. De taal? Het leven? en wat doe je zoal dagelijks? Mis je Nederland en Cuijk een beetje? Nou... ik zal niet te slim doen en heb dus het volgende maar gegoogeld...Mye glede, Til senere.

groet Pas