1,2,3 september: nieuw kamergenootje - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 1,2,3 september: nieuw kamergenootje - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

1,2,3 september: nieuw kamergenootje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 September 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Afgelopen week was weer erg druk met natuurlijk ook leuke dingen.

1 september: Dierentuin

In Kristiansand hebben ze een grote dierentuin met aquapark. Speciaal voor studenten was er vandaag gratis entree. Vandaag was ook de dag dat mijn nieuwe kamergenootje zou komen. Omdat ik de hele dag weg zou zijn, besloot ik een briefje voor haar neer te leggen. Samen met Mahshid, haar man en Veronique ging ik naar de dierentuin. Helaas had het personeel de dieren verteld dat er vandaag geen betalende bezoekers zouden komen, want ze waren zo lui! Ze lagen echt allemaal te slapen. Toch was het mooi om te zien.

's middags ging het waterpark open. Het buitenste gedeelte was helaas gesloten, maar binnen hadden ze gelukkig wel een jaccuzi, golfbad en drie glijbanen. Aan het eind van de dag waren we halemaal afgepeigerd.

's Avonds heb ik mijn kamergenootje voor het eerst ontmoet. Ze heet Ingrid en komt uit Roemenië. Helaas gaat ze al op 27 september weg. Ze komt om hier onderzoek te doen voor haar scriptie.

2 september: excursie

Vandaag was de excursie voor het vak Norway society, education and culture. De excursie stond in het teken van de twee bekendste Noorse schrijvers: Ibsen en Hamsun. Klinkt het bekend?
Ze hadden allebei een link met het dorpje Grimstad, waar ook de andere campus van de universiteit is. Naast het bezichtigen van de universiteit, het Ibsenmuseum en het ziekenhuis waar Hamsun werd gevangen gehouden, moesten we ook typisch Noorse wandelingen maken. Hamsun werd gevangen gehouden in het ziekenhuis op een berg en had nieuwe schoenen nodig. Hij vroeg het personeel een kaart te posten met zijn verzoek, maar dat weigerden ze. Een nazi mag je immers niet helpen. Daarom sloop hij, bijna 90 jaar oud, stiekem het ziekenhuis uit en klom over de heuvel. Een erg gevaarlijke route die wij natuurlijk ook moesten nabootsen. Al ben ik natuurlijk geen 90!

3 september: chocoladecake

Als welkom voor Ingrid besloten Veronique en ik een chocoladecake te bakken. Zo zou ze ook wat nieuwe studenten leren kennen. En ik moet zeggen dat ging best goed. Het duurde langer dan gedacht en de cake zag er iets wat verfomfaaid uit, maar het smaakte fantastisch. Omdat er nooit genoeg chocolade kan zijn, had ik chocolade gesmolten en over de cake heen gegooid.
Toen de cake klaar was kwamen Linda en Mahshis op bezoek. Het was een gezellige en lekkere middag.

• 06 September 2011 - 09:07

Jack:

Hoi Laura,

Ik moet bij elke tekst die je plaatst wel een keer lachen, leuk zoals je je ervaringen verwoord en met ons deelt.
    Van het weekend de vlucht geboekt naar Noorwegen om samen jouw verjaardag te kunnen vieren eind oktober. Ben benieuwd of je een leuk en uiteraard goedkoop hotel voor ons kunt vinden.

Liefs,
    Jack

• 06 September 2011 - 18:36

Elsbeth:

Jeg håper å se deg snart

kus mams