24 november: Beat nite - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 24 november: Beat nite - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

24 november: Beat nite

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 November 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Maandag was mijn eerste tentamen en donderdag hadden we de presentaties van onze eindprojecten voor Beat culture. Maandag is mijn laatste tentamen en woensdag ga ik al weer naar huis. Ik baal wel dat ik nog steeds geen sneeuw gezien heb. Nog geen vlokje!

Als eindproject mochten we 'iets' maken dat geïnspireerd was op de beat kunst en hun esthetics. De Beats gebruikten veel gevonden voorwerpen en dat inspireerde mij tot mijn kunstproject. Daarnaast speelden ze veel met de vraag wat precies echte kunst was. In Noorwegen gooien ze ook ontzettend veel kleren weg, gewoon op straat. Ik heb verschillende weggegooide kledingstukken verzameld. Op de avond van de presentatie had ik slechts 30 seconden nodig om mijn project op te zetten. Ik mocht ook een prullenbak lenen en gooide alles in het rond. Spontaniteit was namelijk ook een van de Beats regels. Ze hielden van onverwachte uitkomsten.

In totaal werden er 28 projecten gepresenteerd, die allemaal verschillend waren. Zo hadden we een filmpje over pacman, een toneelstukje, gedichten, een kopie van Jay de Feo's 'The Rose' en nog veel meer. Een Beat nite is natuurlijk niet compleet zonder eigen Jack Kerouac, die we hadden in een Noorse student die te diep in het glasje, of glazen, had gekeken. Hij was stomdronken! We hadden ook veel filmpjes dit jaar en die waren erg leuk om naar te kijken. Helaas vergaten de studenten die moesten presenteren steeds op welk knopje ze moesten drukken, waardoor dit een beetje de running joke van de avond werd. 'It's the green button!'
Het was ontzettend gezellig en prachtig om alle beat kunst te zien.

• 26 November 2011 - 09:46

Piet En Anita:

succes en goede terugreis!

• 28 November 2011 - 18:19

Eric En Fam.:

Hoi Laura is je tentamen goed gegaan?
    We wensen je een goede terugreis
    groeten en tot gauw.
    Eric Sandra Mirthe en Rens

• 29 November 2011 - 17:33

Elsbeth:

Hoi Meissie,
    Nog een nachtje slapen en dan....
    weer heerlijk in je eigen bed!
    Goede vlucht en tot morgen
    Liefs mams
    xxx