24 november: Beat nite - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 24 november: Beat nite - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

24 november: Beat nite

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 November 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Maandag was mijn eerste tentamen en donderdag hadden we de presentaties van onze eindprojecten voor Beat culture. Maandag is mijn laatste tentamen en woensdag ga ik al weer naar huis. Ik baal wel dat ik nog steeds geen sneeuw gezien heb. Nog geen vlokje!

Als eindproject mochten we 'iets' maken dat geïnspireerd was op de beat kunst en hun esthetics. De Beats gebruikten veel gevonden voorwerpen en dat inspireerde mij tot mijn kunstproject. Daarnaast speelden ze veel met de vraag wat precies echte kunst was. In Noorwegen gooien ze ook ontzettend veel kleren weg, gewoon op straat. Ik heb verschillende weggegooide kledingstukken verzameld. Op de avond van de presentatie had ik slechts 30 seconden nodig om mijn project op te zetten. Ik mocht ook een prullenbak lenen en gooide alles in het rond. Spontaniteit was namelijk ook een van de Beats regels. Ze hielden van onverwachte uitkomsten.

In totaal werden er 28 projecten gepresenteerd, die allemaal verschillend waren. Zo hadden we een filmpje over pacman, een toneelstukje, gedichten, een kopie van Jay de Feo's 'The Rose' en nog veel meer. Een Beat nite is natuurlijk niet compleet zonder eigen Jack Kerouac, die we hadden in een Noorse student die te diep in het glasje, of glazen, had gekeken. Hij was stomdronken! We hadden ook veel filmpjes dit jaar en die waren erg leuk om naar te kijken. Helaas vergaten de studenten die moesten presenteren steeds op welk knopje ze moesten drukken, waardoor dit een beetje de running joke van de avond werd. 'It's the green button!'
Het was ontzettend gezellig en prachtig om alle beat kunst te zien.

  • 26 November 2011 - 09:46

    Piet En Anita:

    succes en goede terugreis!

  • 28 November 2011 - 18:19

    Eric En Fam.:

    Hoi Laura is je tentamen goed gegaan?
    We wensen je een goede terugreis
    groeten en tot gauw.
    Eric Sandra Mirthe en Rens

  • 29 November 2011 - 17:33

    Elsbeth:

    Hoi Meissie,
    Nog een nachtje slapen en dan....
    weer heerlijk in je eigen bed!
    Goede vlucht en tot morgen
    Liefs mams
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kristiansand

Universitet i Agder

Recente Reisverslagen:

25 November 2011

24 november: Beat nite

16 November 2011

Week 46: tentamens, winter, enz.

08 November 2011

Het geluid

06 November 2011

Week 44: Dutch Delight

31 Oktober 2011

Weekend met mamma en pappa
Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 67135

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: