Mijn eerste lessen - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Mijn eerste lessen - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Mijn eerste lessen

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Juli 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Om middernacht werd eindelijk mijn koffer gebracht naar I-House. Op maandag begonnen mijn lessen al om 8 uur. Dat is heel vroeg, want de meeste studenten beginnen pas om 10 uur. Daarnaast heb ik les van maandag tot en met donderdag, veel in vergelijking met anderen. De werkdruk voor beide vakken is best hoog. Er zijn verschillende opdrachten en toetsen die allemaal een beetje meetellen. Ook wordt je hier beoordeeld op jouw participatie. De docent van Law, Politics and society is erg grappig en aanwezig.
De docent voor Immigration and Citizenship is juist erg rustig. Dit laatste vak wordt gevolgd door bijna alleen maar Amerikanen, die ook nog van Aziatische afkomst zijn. In de eerste les vertelde onze docent over gewenst en ongewenst immigranten, waarbij ze en passant bijna de hele klas beledigde. Ze was zelf ook geen gewenst immigrant, dus ze mag het zeggen. Voor beide vakken heb ik al een opdracht in moeten leveren. Daarin heb ik ook weer pech, want de meesten hebben veel minder werkdruk. Voor Immigration and Citizenship moest ik 2 pagina's inleveren over de immigratiegeschiedenis van mijn familie. Dat is geen probleem voor Amerikanen, die allemaal oorspronkelijk ergens anders vandaan komen, maar wel voor mij. Gelukkig mocht ik schrijven over het verkrijgen van een visum. Anders had ik die pagina's nooit vol gekregen.

Mijn kamer op I-house is prima, genoeg ruimte, maar het bed is wat aan de harde kant. Het eten is te doen, maar weinig gevarieerd. Bijna elke maaltijd is er kip. Mocht dit bekend voorkomen; ik had evenveel variatie in mijn dieet toen ik verbleef bij mijn gastgezin in Zuid-Afrika. Niet echt verrassend, gezien dit het land is van de KFC, een restaurant met alleen maar kip. Bij het verblijf zijn 10 maaltijden in de week inbegrepen, dus ik eet ook weleens buiten de deur.

Vandaag had ik geen lessen en ben ik wat meer van Berkeley gaan bekijken. Ik had verwacht in Amerika veel McDonalds en Burger Kings te zien, maar dat viel mee. Wel zie je op elke hoek een Subway. Een Berkeley Ambassador die toeristen de weg wijst, wees mij op de McDonalds. Papa krijgt een Despicable Me-poppetje als souvenir. Morgen moet ik vroeg op, want ik ga naar Napa, een belangrijk wijndistrict in California. California staat bekend als de wijnstaat van de Verenigde Staten. Het is geen Franse wijn, maar ik ben benieuwd.

  • 13 Juli 2013 - 10:48

    Elsbeth:

    Hallo Meis,

    Je hebt vast teveel vakken gekozen jou kennende weer teveel hooi op je vork!
    Ga ook genieten van deze tijd. Bijvoorbeeld vandaag in Napa. Heel veel plezier
    en proef eens een lekker wijntje en denk dan aan je moeder ;-)
    heel veel liefs van ons allen.

    dikke kus

  • 15 Juli 2013 - 21:25

    Elma:

    Hey Laura,
    het moet nog wel ontspannend blijven!!
    Hopelijk krijg je nog voldoende tijd om het land te leren kennen.

    Ga je zelf ook proeven of zijn je medestudenten er weer goed mee:-)

    Groetjes,
    Elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 67153

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: