15 glazen wijn - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 15 glazen wijn - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

15 glazen wijn

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Na 4 drukke dagen op de universiteit had ik vrijdag om bij te komen. Afgelopen zaterdag moesten ik en 12 anderen al om 6 uur op om op tijd in San Francisco te zijn voor ons tochtje door Napa valley. Tijdens onze tocht gingen we naar drie verschillende wijngaarden. De eerste wijngaard was erg idyllisch. Buiten op het gras stond een tafel met wijn en we mochten door de wijngaarden lopen. Bij deze wijngaard kregen we drie verschillende wijnen te proeven: een chardonnay en twee pinot grey. Ik probeerde de eerste twee en vond de nasmaak niet echt lekker.Dit was ook de minst commerciële van de drie wijngaarden en daardoor ook extra leuk voor foto's.

Bij de tweede wijngaard zagen we minder van het idyllische. Hier was asfalt en een grote winkel met leuke wijnsouvenirs. Ik heb hier ook iets leuks voor mama gekocht, maar ga haar nog niet vertellen wat. Dat moet een verrassing blijven. Hier kregen we maar liefst 10 verschillende soorten wijn te proeven. De rondleidster wilde duidelijk imponeren. Daarnaast was er nog een zeer speciale wijn die alleen voor 5 dollar geproefd mocht worden. Daar maakten wij geen van allen gebruik van, maar wel een paar andere deelnemers.

Als laatste gingen we naar een wijngaard die minder commercieel was dan de tweede en iets minder idyllisch dan de eerste. Hier werden ook onze paspoorten gecontroleerd. Hier kregen we een rosé, een rode wijn en als laatste wijn een hele zoete Moscato of Alexandria. Het duurde 15 glazen wijn, maar ik had er eindelijk een gevonden die ik wel lekker vond. De wijn was heel zoet en had geen bitter nasmaak, zoals de meeste wijnen. Ik vond het zonde om een hele fles te kopen, dus ik heb een mini gekocht van een wijn die er op zou lijken. Deze kan ik thuis met mama proeven.

Zondag was een redelijk rustige dag. Ik ben naar de kerk geweest en 's middags met een paar anderen gaan zwemmen. Komende week wordt weer druk met studie en in het weekend gaan we naar Yosemite park.

• 16 Juli 2013 - 11:29

Elsbeth:

Leuke pica's!!
    laatste foto met een geinig shirt, heb je die gekocht?
    Have a nice time!
    Lots of hugs and kisses
    mom

• 16 Juli 2013 - 11:41

Elma:

Hoi Laura,
    Leuke foto's! Fijn dat je toch een wijn gevonden hebt, die bij je past....let op het begin is er....wie weet wat je allemaal nog op wijngebied gaat waarderen! (niks mis mee, zegt de ervaringsdeskundige :-)

proost!
    Elma

• 16 Juli 2013 - 22:22

Luc :

Ik zie dat je het naar je zin hebt, maar het is niet de bedoeking dat je in een keer alcolist wordt hahah.

• 16 Juli 2013 - 22:45

Jack:

Hoi Laura,

Zo te lezen en zien heb je je draai inmiddels gevonden.
    Leuk de foto's, hoop dat je er elke week een paar plaatst zodat we een indruk krijgen van al je ervaringen. Zorg dat je naast de colleges ook genoeg tijd neemt om interessante en leuke dingen te zien.
    Aan de andere kant jammer dat je nu niet in NL bent. We komen morgen nl. wat handjes tekort bij het koffie uitdelen tijdens de 4daagse om geld in te zamelen voor het e-hockey team van Nick. Nu moeten we het zonder jouw hulp zien te klaren, helaas.

Veel plezier.
    Jack