Harry en Betty - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Harry en Betty - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Harry en Betty

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Donderdag en vrijdag waren lange dagen. Om 6 uur moest ik al op staan om kwart over 7 met een paar andere studenten de BART (metro) te nemen naar San Francisco om een zitting van het hof bij te wonen over een asielaanvraag voor het vak immigration and citizenship.

's Middags zou ik om 5 uur vliegen naar Orlando, Florida om op vrijdag naar het Harry Potterpark in Universals Island of Advantures te gaan.
De vlucht had ook nog een tussenstop in Phoenix (zie: boek 5). Om half 6 's ochtends kwam ik aan op het vliegveld in Orlando. Al om 8 uur zou het park opengaan, waardoor ik rechtstreeks vanaf het vliegveld doorging naar het park.

In het park liep ik meteen door naar het Harry Potter-gedeelte. Er was mij van te voren verteld door Amerikaanse studenten dat de rijen bij de attracties van Harry Potter lang zouden zijn en dat ik het best eerst de achtbanen kon bezoeken voordat ik na alle winkeltjes zou gaan. De eerste achtbaan was Harry Potter and the Forbidden Journey. Deze is gesitueerd in het kasteel van Zweinstein. Tijdens het wachten, kom je langs de pratende schilderijen, Albus Perkamentus die je vraagt om het toch vooral te melden als je Hagrid's ontsnapte draak ziet en Harry, Ron en Hermelien. Het leuke is dat ze hiervoor de echte acteurs hebben gebruikt. Tijdens de rit zelf, zit je op een schoolbankje en vlieg je door het kasteel, over het bos en het zwerkbalveld. Je volgt Harry terwijl hij de draak en de dementors afweert. Aan het eind van de rit wordt je opgewacht door Perkamentus en de leerlingen.

De tweede achtbaan is de Vlucht van de Hippogrief. Je komt langs een hippogrief, het huisje van Hagrid en hebt prachtig uitzicht over het kasteel. Deze achtbaan is wel duidelijk minder eng dan de andere twee achtbanen.
De derde achtbaan is een race tegen een draak. Twee kampioenen strijden in verschillende treintjes tegen elkaar om de draak te verslaan. Overal langs de route staan vaandels om Harry, Fleur en Klum aan te moedigen. Ook staat de Ford Anglia langs de route in het woud.

Naast de drie achtbanen is het park helemaal in de sfeer van Harry Potter. J.K. Rowling was erg kritisch en nauw betrokken bij alles. Lunchen deed ik uiteraard bij de drie bezemstelen met typisch Engelse fish and chips. Voor bij de ingang werd je nog gewaarschuwd voor de ontsnapte Sirius Zwarts.

Hierna was het tijd om in de winkeltjes te kijken. Nadat de vorige post zo lang duurde ging ik langs bij de uilenpost om drie nieuwe kaarten te versturen. Daarnaast is er een winkel waarin de gala-gewaden van Harry en Hermelien worden tentoongesteld, de fopshop van de tweeling, Olivanders met toverstokken en Zoko's snoepwinkel. Uiteraard heb ik ook het boterbier geproefd.

In het themapark werden ook twee korte uitvoeringen gegeven: een van de leerlingen van Durmstrang en Beauxbatons en een van het koor van Zweinstein.

Hierna was de dag al bijna afgelopen en ben ik nog door de rest van het park gaan lopen. Er is een dinosaurusgedeelte, een kindergedeelte, een heldengedeelte en een stripfigurengedeelte. De meeste stripfiguren kende ik niet, ze zijn typisch Amerikaans, maar eentje uiteraard wel: Betty Boop. Ons mam is helemaal fan en zou het geweldig vinden om te winkelen in de BettyBoopwinkel. Noem het en ze hebben het met Betty Boop erop. Tassen, munten, theekopjes. Net op het moment dat ik de winkel weer uitloop, komt miss Betty Boop herself eraan lopen met een grote beveiliger. Gelukkig vindt meneer de beveiliger het goed als ik op de foto ga met Betty Boop.

's Avonds heb ik heerlijk gegeten bij Palm restaurant. Eerst carpaccio, daarna rauwe tonijn en als toetje de bekende cheesecake. Heerlijk! Dit was mijn uitje en dan moet je jezelf toch een beetje verwennen. Als blijkt dat mijn hotelkamer ook nog een bad heeft, ben ik helemaal gelukkig.

  • 05 Augustus 2013 - 21:19

    Elsbeth:

    Hoi Meis,

    Ik mis alleen nog wat van je bezoek aan Disney, wel leuke foto's op facebook van gezien.
    Wat een enerverend weekend zeg maar wel helemaal leuk
    Wat over the top. In je uppie zo vliegen!
    Groot gelijk dat je je kans pakt.

    Veel plezier en ook succes met je studie.

    big hug xxx

  • 05 Augustus 2013 - 23:32

    Nicole Cocu:

    Hoi Laura

    super goed van je om nu je de kans hebt optimaal van je reis te genieten en veel dingen te gaan bezoeken, wie weet kom je er nooit meer.
    zag dat je ook erg leuke foto,s hebt.
    Hoe gaat het met je studie?
    Groetjes vanuit Nederland en tot spreeks.
    liefs Nicole

  • 06 Augustus 2013 - 19:36

    Oma:

    Laura,
    We zitten gezellig met z'n alle te bbq, ook met eric en mirthe en Rens.
    Jammer dat jij er niet bij bent, maar als ik dat zo lees heb jij het ook erg leuk in amerika.
    Heel veel plezier daar en tot over twee weken.
    Bedankt voor de mooie kaart, ben er erg blij mee,

    Groetjes
    Oma de kinkelder

  • 10 Augustus 2013 - 18:08

    Elma:

    Laura,
    Harry Potter.....lijkt me geweldig...ben niet van de enge achtbanen. Maar om in de wereld van Zweinstein en omgeving te zijn. Super!!!
    groeten Elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 67131

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: