Hollywood - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Als je in Californië bent, moet je natuurlijk ook de grootste toeristische trekpleisters bezoeken. De bekendste is natuurlijk Los Angeles met Hollywood, Sunset boulevard en Rodeo drive. Vrijdag vertrok ik met een groep van 40 vanuit Berkeley naar Los Angeles om Hollywood te bezichtigen. Tijdens de reis konden we films aanvragen om de tijd te doden; het zou immers 7 uur duren voordat we in Los Angeles zouden aankomen. Het geluk van reizen met 40 verlegen, ietwat apathische reisgenoten is dat ik alle films kon kijken die ik wilde zien. Als eerste Brave, daarna Aladdin en als laatste Beauty and the Beast.

Rond 4 uur kwamen we aan in LA en onze eerste stop was Rodeo Drive, een van de duurste straten. Hoe graag ik ook wilde ik kon hier niets kopen. Er volgde een tour door Beverly Hills en de wijk Hollywood. Als laatste gingen we naar LA downtown. De bekende plek met de Hollywood Walk of fame, Chinese theater en het Dolby theater waar elk jaar de oscars plaatsvinden. Op tv lijkt het zo groot en welvarend, terwijl dit maar schijn is. In werkelijkheid is het een arme, wat viezige straat met een twee kleine theaters. Voor de Oscars wordt de hele straat afgezet en schoongemaakt voor het imago. Bij chinese theater zag ik de hand en voetafdrukken van verschillende sterren waaronder George Clooney en de Harry Potteracteurs.

Op zondag was het tijd voor een bezoek aan Santa Barbara. Om mijn reisgenoten te sparen, besloot ik The lion King aan te vragen in plaats van een prinsessenfilm. Santa Barbara is het vakantieoord voor het oude geld van Amerika. Het weer is er prachtig en het ligt aan het strand met overal palmbomen. Er is een klein dorpje met verschillende hotels en restaurantjes. Aan de pier was van alles aan de gang. Er was een demonstratie tegen de aanwezigheid van het Amerikaanse leger in Irak en Afghanistan en de vele doden die het kost. Aan de andere kant van de pier was een kunstmarkt aan de gang met de meest uiteenlopende objecten. Daarnaast was er ook een surfmuseum?!. In deze plaats mocht ook op eigen gelegenheid worden geluncht. Hier vond ik een geweldig restaurantje met heerlijk eten. Hierna was het al weer tijd om terug te keren naar Berkeley. Op de terugweg durfden mijn reisgenoten eindelijk films aan te vragen: het werden Peter Pan en de Mummy. Als laatste keken we Pirates of the Caribbean.

Mocht je je afvragen of er zaterdag niets is gebeurd, dat is er wel. Alleen ben ik bang dat iedereen een overkill aan Disney krijgt, waardoor ik die dag heb overgeslagen in mijn blog. Het was leuk, dat kan ik wel zeggen.

  • 14 Augustus 2013 - 11:42

    Jack:

    Hoi Laura,

    weer een erg leuk verslag van al je ervaringen.
    Goede keus om alle Disney en prinsessen verhalen even achterwege te laten. Zelfs in de bus had Disney de overhand bij de filmkeuze. Nog een paar dagen in "the States" en dan zit het er al weer op. Nog heel veel plezier, geniet er van en dan zie ik je maandag ochtend op Schiphol.

    groetjes,
    Jack

  • 14 Augustus 2013 - 23:14

    Nicole Cocu:

    Hoi Laura

    Wat een ontzettend mooie trip heb je in Amerika als ik alles zo lees en de foto,s bekijk. Echt een unieke reiservaring bewaar je voor later. Hoe staat het met je cursus? Weet je inmiddels al of je die hebt gehaald of krijg je daar later bericht over? Als je weer op Nederlandse bodem bent moeten we snel weer eens afspreken ben erg benieuwd naar alle foto,s en natuurlijk je verhalen. Geniet nog van je laatste daagjes daar en tot snel weer. groetjes vanuit Nederland Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 67156

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: