Dag 3: Everyone's challenge - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 3: Everyone's challenge - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 3: Everyone's challenge

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Augustus 2009 | Nederland, Cuijk

Vandaag gaan we opweg naar Tshidimbini, maar eerst krijgen we te horen wie onze gastgezinnen zijn. Mariëlle zal verblijven bij een oudere vrouw, haar twee dochters en hun twee kleinkinderen. Het huis bestaat uit 4 kleine hutjes en is echt back-to-basic. Een echte uitdaging dus. Bert en Mark krijgen ook een uitdaging: ze mogen niet back to basic, zoals ze wilden, maar moeten in een villa slapen, erg he?
dit is wel het beste voor Bert's been.

Mandy en ik zullen verblijven bij het dorpshoofd, samen maar toch alleen. Het dorpshoofd heeft namelijk vier! vrouwen. Het aantal kinderen wordt geschat op 20. Zowel voor mij als voor Mandy een echte uitdaging. Voor haar, omdat zij graag alleen in een gastgezin wilde en voor mij, omdat ik een man met vier vrouwen als gastvader krijg.

Als SCOREvrijwilliger draag je voor de herkenbaarheid een SCORE t-shirt. Helaas had SCORE ons verkeerd ingeschat, want bijna alles was L of XL. Dus werd ik opgescheept met 1 S en een XL t-shirt. Hierdoor zie ik er nu uit als Mary-Kate Olsen: klein meisje, passende broek en mega 't-shirt.

Na nog wat laatste groepsfoto's kon de reis naar Tshidimbini beginnen. Tijdens onze 7 uur durende reis zagen we veel van de Afrikaanse natuur. Ook leerde ik klaverjassen van Mariëlle en Bert.

Rond 5 uur kwamen we aan in Tshidimbini. Bij het huis van het dorpshoofd stond een grote tent opgesteld. Hier werd de welkomstceremonie gehouden. Niet alleen werden er welkomst-speeches gehouden, maar ook preken. De ceremoniemeester maakte van de gelegenheid gebruik om de aanwezigen waarden en normen bij te brengen. Een van de mensen gaf ons koude gebakken wormen. Ik heb ze geproefd, maar echt waar het smaakt verschrikkelijk. Mark zat voor de bak wormen en voelde zich gedwongen meer te eten. Terwijl hij nog een hap nam, vertelde hij hoe verschrikkelijk die wormen waren.

Het duurde 2 uur voordat de ceremonie was afgelopen en nog steeds hadden we het dorpshoofd niet gezien. Al snel werd duidelijk dat we niet bij het dorpshoofd konden slapen. Vijf minuten voor ons vertrek naar de gastgezinnen belde hij af!! Er moesten nu snel 2 gastgezinnen geregeld worden. Doordat er maar 1 gastgezin was gevonden, werden Mandy en ik daar samen ondergebracht. Morgen gaat 1 van ons naar een ander gastgezin.