Aankomst in Litouwen - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Aankomst in Litouwen - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Aankomst in Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Juli 2016 | Litouwen, Vilnius

Al om 05.00 uur 's ochtends ging de wekker om op tijd op t vliegveld te zijn. Ik was die nacht bij oma blijven slapen, zodat we makkelijk naar het station in Cuijk konden. Om 05.52 uur ging de eerste trein naar Blerick. Gelukkig ging alles goed en was ik om 08.00 uur op het vliegveld in Eindhoven.

De groep bestond uit vijf personen, waaronder de reisleider. Samen reizen we door de Baltische Staten. In Rusland wordt de groep met 20 personen uitgebreid. Zij zullen na Rusland nog naar Turkije doorreizen.

Rond 13.00 uur waren we in Vilnius, Litouwen, waar we begonnen met een rondreis door de stad. Litouwen is meerdere keren bezet geweest. Eerst door de nazi's en later weer door de Russen. Tijdens de stadswandeling bezochten we onder andere een mooie neoclassicistische kerk en de heuvel waarop Vilnius gesticht is. Vanaf deze heuvel is er een mooi uitzicht over de stad.

's Avonds was het tijd voor een echt Litouws diner. We begonnen met rode bietensoep. Deze soep ziet er fluoriserend roze uit. De smaak is best apart. Als hoofdgerecht had ik grootmoeders varkensgehakt, uiteraard met rode bieten als groente. Het toetje was een boomcake met chocoladesaus.

• 31 Juli 2016 - 09:24

Elsbeth:

Hallo Lieverd,

Geniet van deze bijzondere reis! Ik ben erg benieuwd naar de verhalen en zeker naar de foto's.

Liefs en een dikke kus