Historie of Hipster - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Historie of Hipster - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Historie of Hipster

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Juli 2016 | Estland, Tallinn

Vandaag gingen we al vroeg op weg naar Tallinn, Estland. Rond het middaguur kwamen we daar aan. Na de lange busreis gingen we eerst lunchen bij een Est pannenkoekenrestaurant. De pannenkoeken waren zo groot dat geen van ons een hele pannenkoek op kon.

Na de lunch konden we eindelijk Tallinn gaan bezichtigen. Het centrum van Tallinn zou zo het decor kunnen zijn voor een sprookje. Een oude burcht met torens met de veelzeggende namen: lange Hendrik, dikke Margaretha en Kijk in de Keuken. Daarnaast ook kleurrijke, oude kerken en paleizen. Het mooist was een oude Russisch Orthodoxe kerk.
De stad wordt nu zo ondergelopen door toeristen dat ze een waarschuwing hebben gehad van UNESCO.

In de avond gingen we naar een moderne wijk van Tallinn. Dit is een alternatieve wijk met veel kunstenaars en een hoog hipster gehalte. We deden eerst een drankje op een verlaten en omgebouwd treinstation. Eerst was niet helder of hier ook gegeten kon worden. Waarop ik Gaby wees op de twee heren die wel aan het eten waren. De heren lieten meteen weten dat het eten erg lekker is. Nederlanders, je komt ze overal tegen. Zelf is een afgelegen hipster wijk in Estland.

Na een drankje aten we een maaltijd in een andere hipstertent. Al het eten bleek glutenvrij te zijn, want dat is so hipster. Daarnaast wordt bier niet in bierglazen geserveerd, maar in wijnglazen. Het eten was hier ontzettend lekker: eend als hoofdgerecht en chocolade en frambozen cake als toetje.

Als laatste bekeken we de zonsondergang vanaf het platform aan zee. In een woord Prachtig.