Mickey, Minnie en de rest... - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Mickey, Minnie en de rest... - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Mickey, Minnie en de rest...

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Oorspronkelijk ging ik naar Orlando puur voor het HarryPotterpark. Ik zou pas op zondag terug kunnen en ik moest zaterdag nog iets te doen hebben. Orlando heeft veel pretparken, waaronder DisneyWorld. Niet Disneyland, maar DisneyWorld met 4 verschillende parken, twee waterparken en een golfbaan. Mijn keuze voor zaterdag was dus snel gemaakt.

Op zaterdag moest ik weer vroeg op, want het Disneypark ging al om 9 uur open. Het was een half uur vanaf het hotel. Als je vervolgens denkt dat je eindelijk bij het park bent aangekomen wanneer je bij de ingang staat, heb je het mis. Eerst moet er nog een ritje gemaakt worden met de monotrein van ongeveer 5 minuten!

Het park begint met main street en een klein park met een beeld van Walt Disney met Minnie Mouse. Hier stonden Pluto en Marie (Aristokatten) de bezoekers op te wachten. Helaas kwam ik net te laat, waardoor de rij voor foto's al gesloten gewas. Naast het parkje was Town square theater waar Mickey mouse en drie Disney prinsessen audiëntie hielden. In Disneyworld moet je natuurlijk als eerste naar het symbool van Disney zelf, Mickey Mouse. Vreemd genoeg was de rij voor Mickey de kortste van alle Disneyfiguren. De rij voor de prinsessen Aurora, Assepoester en Rapunzel was een stuk langer, maar dan ontmoette je wel meteen drie Disneyfiguren.
Hierna regelde ik een fastpass voor Winnie de Pooh en ging ik naar Belle's enchanting tales. Dit is een interactief verhaal waarin de film wordt nagespeeld. Tijdens het verhaal ontmoet je ook de echte Belle.

Het verhaal duurde lang en het werd tijd om naar de Winnie de Pooh attractie te gaan. Meteen nadat de attractie was afgelopen, kwamen Winnie en Tijgertje. Tijgertje maakte een selfie met de fotograaf en beide gaven me een knuffel. Erg leuk!
Hierna ging ik naar de attractie over de Kleine Zeemeermin en natuurlijk ook naar Ariel zelf.

Het was al ruim na het middaguur en tijd voor de lunch. Tijdens het plannen van mijn reis wilde ik graag dineren in het nieuwe restaurant in het Belle en het Beestkasteel genaamd Be our guest (Engelse naam van het liedje: Kom erbij). Helaas moest dit 180 dagen van tevoren. Gelukkig was de lunch op inloop. De eetzaal is in de balzaal waar Belle en het Beest dansen. Net zoals bij de rest zijn de details hier prachtig. Aan alles is gedacht. Er is ook een Westvleugel met het kapotte schilderij en een galerij met harnassen.

Na het eten was het gaan regenen, waarvan ik niet eens wist dat dit kon in Florida, waarop ik besloot iets binnen te zoeken. Gelukkig zaten Donald, Katrien, Goofy en Minnie binnen en kon ik bij hen op bezoek.

In totaal ben ik met zeker 16 Disneyfiguren op de foto gegaan. Voor de inkopen heb ik me echt moeten inhouden. Uiteindelijk kocht ik slecht een puzzel van een schilderij van Belle en het Beest.
Daarnaast kon ik ook in alle attracties die ik zou willen zien: van It's a small world tot the Haunted Mansion en van Peter Pan tot The Pirates of the Caribbean. Het park was immers tot 11 uur 's avonds open.

Dit werd dus weer een korte nacht, want ik was pas om middernacht bij het hotel en moest een uur later al weer op weg naar het vliegveld. Om 11 uur 's ochtends was ik weer terug in I-House.

  • 09 Augustus 2013 - 19:56

    Elsbeth:

    Hoi lieverd,
    Alweer weekend.. have fun in LA!
    Tell us all about it.

    Miss you
    Mom xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 67190

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: