Mijn laatste week - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Mijn laatste week - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Dit was mijn laatste week in de Verenigde Staten met nog een hoop te doen. Zo had ik voor beide vakken een tentamen, op donderdag. Naast het leren had ik gelukkig ook nog genoeg tijd om de laatste bezienswaardigheden in Berkeley van mijn lijstje af te strepen.

Op woensdag bracht ik een bezoek aan de rozentuin van Berkeley. Het is een kleine tuin met verschillende soorten rozen in verschillende kleuren. Door de tijd waren sommige rozen helaas al uitgebloeid.

Donderdag ging ik na de tentamens naar de Botenic garden van de universiteit. Voor studenten is deze gratis te bezichtigen. Er waren tuinen geïnspireerd op de Californische natuur, de Noord-Amerikaanse natuur, Mexico en Azië. Ook is er een medische tuin, een eetbare tuin en een wilde rozentuin.

Vrijdag ging ik mijn laatste wandeling maken door Berkeley om de toren te bezoeken, de universiteitspoort en nog wat berenbeelden te vinden. Het uitzicht vanaf de toren was prachtig, de hele campus was te zien. Helaas vond ik op slechts een plek nog twee berenbeeldjes, terwijl er zeker 26 te zien moeten zijn op de hele campus. Die zitten goed verstopt. Dezelfde dag ging ik alweer weg uit I-house op weg naar San Francisco.

Gezien ik zondag al om 07.00 zou vertrekken naar Nederland, was zaterdag mijn laatste dag in Amerika. Ik was in zes weken tijd meerdere keren naar San Francisco geweest, maar nog steeds was ik niet naar de Golden Gate bridge geweest. Schandalig, ik weet het. Omdat ik zeker wist dat ik dat te horen zou krijgen, ging ik zaterdag eindelijk naar de brug. Dat is ook eigenlijk precies wat het is: een brug! Het uitzicht vanaf de kade is mooi, maar voor mij is het toch echt een brug. Er was een maquette met uitleg hoe ingenieus de brug in elkaar zit, waardoor alles wordt doorstaan, maar zulke techniek kan mij echt niet boeien. Het leverde wel leuke plaatjes op.

's Avonds besloot ik mijn dollars op te maken door heel luxe en uitgebreid te gaan eten bij visrestaurant Farallon met maar liefst 5 gangen. Jammie.

  • 20 Augustus 2013 - 12:45

    Elsbeth:

    Heerlijk om je toch weer thuis te hebben. ;-)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 67224

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: