ff serieus.. - Reisverslag uit Peking, China van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu ff serieus.. - Reisverslag uit Peking, China van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

ff serieus..

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juni 2015 | China, Peking

Vandaag stond vooral in het teken van het serieuze gedeelte van de reis.
's-Ochtends werd er een hoorcollege gegeven over banking law en
's-middags bezochten we de China international economic trade and trade arbitration commission.
Dit keer stond er geen eten op het programma en moesten we zelf iets zoeken. Naast het hotel is een hot pot restaurant en met een groep van 5
hebben we daar gedineerd. Net als op andere plaatsen in China spreken ze geen Engels. Gelukkig was Jonathan mee, een Australische jongen van
Chinese komaf. Hij kon voor ons bestellen. In China bestel je samen en je deelt dan de maaltijd. Een hot pot is een pot met kokend water waarin groente, vlees, vis en noodles worden bereid. Vervolgens is het een kunst om het eten er weer met stokjes uit te krijgen. Het is eigenlijk iets typisch voor
de winter, maar dat mocht de pret niet drukken.

• 30 Juni 2015 - 22:20

Trudy Peeters:

Hoi Laura
    Ik wist niet dat je naar China ging. Wel mooi om mee te maken.
    Geniet en misschien kun je bij thuikomst wel wat chineese woorden.