Dag 11: Back to school - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 11: Back to school - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 11: Back to school

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Oktober 2009 | Nederland, Cuijk

Voor het eerst in tijden was ik weer op de basisschool. Deze begon wel heel anders dan ik gewend was. Alle kinderen stonden opgesteld in rijen om gezamenlijk te zingen en te bidden. Daarna liepen ze zwijgend in de rij naar de klas.

Naar hun sportles kwamen ze een stuk minder zwijgend. Gillend, juichend en rennend kwamen ze naar ons toegerend. Voor alle klassen hadden we dezelfde les bedacht die moeilijker of makkelijker gemaakt kon worden. We begonnen met een warming-up die bestond uit rennen. Om dit leuk te maken renden we rond als vogels, slangen en vliegtuigen. De kinderen gingen hier helemaal in op.

Het tweede gedeelte van de les deden we een tikspelletje: de leeuw. Bij dit spel zijn er twee groepen kinderen die om de beurt om de leeuw rennen. Als je was getikt, werd je ook een leeuw.

Het leukste was grade R, de kleuterklas. Ze waren zo bang voor de leeuw. Wanneer het andere team moest rennen, juichden ze als gekken. Zeker als die werden getikt, maar moesten ze zelf aan de bak dan werden ze echt bang.

De lessen duurden 30 minuten precies genoeg om ze goed moe te laten worden. Na zes lessen konden Mark en ik naar huis. Gezien wij alles met de kinderen meededen, waren wij ook erg moe.