Zomervakantie 2011 - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Zomervakantie 2011 - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Zomervakantie 2011

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Mei 2011 | Nederland, Cuijk

Komende zomer komt een lang gekoesterde wens van mij uit. Als 12-jarig meisje wilde ik al graag naar Engeland toe. De Harry Potter-boeken van J.K. Rowling verslond ik en de filmbeelden van het majestueuze Zweinstein in het prachtige landschap stonden op mijn netvlies gebrand. Het hele plan had ik dan ook al uitgedacht: via een educatieorganisatie zou ik een heel jaar in Engeland verblijven en les hebben op een kostschool, een volledige Harry Potterervaring. Uiteraard waren mijn ouders minder enthousiast en ging het plan niet door.

Om later te studeren was er voor mij maar 1 universiteit die overal bovenuitstak: The University of Cambridge, nog mooier dan Zweinstein. Aan een volledige studie in het buitenland zitten veel haken en ogen, dus ging ik lekker dichtbij naar de Radboud universiteit Nijmegen. Maar deze zomer gaat het echt gebeuren: ik ga studeren aan de universiteit van Cambridge.

Naast de reguliere voltijdsopleidingen biedt Cambridge elk jaar zomercursussen aan op verschillende vakgebieden. Hoewel ik me heb ingeschreven voor de zomercursus literatuur zal ik helaas geen les krijgen over J.K. Rowling’s Harry Potter. Dit zal mijn pret niet drukken. Gedurende mijn tweeweekse verblijf zal ik verblijven in Gonville & Gaius College. Er is 1 gezamenlijke vak ‘ Relationships & Rivalries’ en vier keuzevakken:

The Canterbury Tales
Shakespearean Justice
Epic heroes: Odysseus, Achilles, Hector and Aeneas… and their women
More's 'Utopia'

Naast de lessen heb ik al drie leuke uitstapjes gepland naar onder andere Windsor Castle en Shakespeare’s Macbeth. Ik kan niet wachten tot 9 juli.

  • 26 Mei 2011 - 11:10

    Elsbeth:

    Leuk, alleen de voorpret al en het regelen.
    Ik leef weer helemaal met je mee en zou wel mee willen.
    dikke kus mams

  • 09 Juli 2011 - 19:16

    Elsbeth:

    Vanmiddag je uitgezwaaid op Weeze.
    We hopen dat je een goede vlucht hebt gehad en dat je nu lekker in Londen bent gearriveerd bij je Bed & Breakfast. Veel plezier!
    dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 67242

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: