Dag 2, 10 juli: Aankomst in Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 2, 10 juli: Aankomst in Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 2, 10 juli: Aankomst in Cambridge

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vandaag ging ik echt naar Cambridge en tijdens mijn reis van Elsenham naar Cambridge gebeurden er twee eigenaardige dingen. Op het perron waren er namelijk geen automatische spoorbomen. Elke 20 minuten ging er een harde bel en kwam een spoorwegambtenaar uit zijn kamertje en sloot 2 grote witte hekken om het spoor af te sluiten van het verkeer! Elke 20 minuten. Ik verzin dit echt niet. Vervolgens had de trein naar Cambridge vertraging. In Nederland wordt dan botweg medegedeeld dat de trein over ongeveer een kwartier zal aankomen, maar niet in Engeland. Uit de speakers kwam de stem van een vrouw die zei: " We are sorry that the train to Cambridge of 09.52 has been delayed by 29 minutes.... We apologize for any.." Ik moest 2 keer luisteren om zeker te weten dat ik dit goed had verstaan.

De vertraging zelf was niet een probleem. Om precies 11.00, de start van de inschrijving, was ik bij Lady Mitchell Hall waar ik alle informatie en formulieren kreeg. Daarna ging ik op weg naar Gonville & Caius waar ik tijdens mijn zomercursus zal verblijven. De weg naar Gonville & Caius ging via St Catherine College, ook wel Cat's genoemd, en King's College, twee prachtige en beroemde gebouwen. Hierbij viel Conville & Caius, ook wel Caius(Keys) genoemd, een beetje tegen. De ingang stond in de steigers en het merendeel van het gebouw ligt verscholen achter the Senate's house.

In Caius heb ik een gigantische kamer met een piano! Dat ik geen noot kan spelen, is van secundair belang. Nadat ik mezelf gesetteld had, besloot ik rond te kijken in Cambridge dat helemaal volgestroomd was met toeristen. Hier kwam ik al snel een paar Nederlanders tegen. Een had ook in Cambridge gestudeerd en wist me er veel over te vertellen.

's Avonds was er een gezamelijke maaltijd in de college. Elke avond serveert de college een drie gangen maaltijd. Hier ontmoette ik andere studenten waaronder een meisje uit Vlaanderen. Het was een mooie dag in Cambridge, maar morgen begint het pas echt.

  • 12 Juli 2011 - 10:08

    Elsbeth:

    Nu dus een nieuwe uitdaging, piano leren spelen!!
    Hoe was het stuk van Shakespeare?

    liefs je moedertje
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 67234

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: