Dag 7, 15 juli: Harry Potterdag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 7, 15 juli: Harry Potterdag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 7, 15 juli: Harry Potterdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vandaag is de dag dat we naar de allerlaatste Harry Potter gaan. Ik was nog steeds mijn camera kwijt, terwijl de rest jaloers was op Hytham, uit Amerika, die al om middernacht naar de film was geweest. Halverwege het ontbijt kwam Anna, van de organisatie, naar me toe om te zeggen dat er een camera was gevonden in de collegezaal. Hier had ik ook voor het laatst een foto gemaakt. Ik was weer helemaal gelukkig en gezien dit de laatste lesdag was van 2 vakken kon ik nu ook een klassenfoto maken.

De afgelopen week had ik me al voorbereid door heel veel tijdschriften over Harry Potter te kopen. Ik spaar namelijk de artikelen. Vreemde verzamelingen zitten wat dat betreft echt in de familie. Hoewel ik al de hele week geen tv heb, was ik nu wel in het bezit van 2 Britse en 3 Nederlandse tv-gidsen. Daarnaast had ik ook een paar tijdschriften en 'The Big issue' een daklozentijdschrift. Genoeg om te lezen dus.

's Avonds hadden we eerst nog een avondlezing over Macbeth, het toneelstuk van Shakespeare waar ik morgen heen ga, voordat we naar Harry Potter konden gaan. Simke en ik maakten voor de grap foto's waarop we naar onze horloge's keken om af te tellen naar de film.

Meteen na de avondlezing gingen we op weg naar de bioscoop. Hier worden geen zitplaatsen toegewezen, waardoor we op tijd een plek voor 5 moesten verzekeren. Onze groep bestond uit Simke, Isabel (uit Spanje), Thisbe (uit Belgie met een Griekse naam), Danilo en ik. In de bioscoop stond een gigantisch kartonnen bord met Harry, Ron en Hermelien en verschillende dooddoeners. Hier moest uiteraard een groepsfoto worden gemaakt.

De film was geweldig. Vooral de scene's met Snape waren fantastisch. Het probleem was alleen dat Danilo een horloge heeft dat elk uur afgaat. Dus tijdens de sterfscene van Snape een prachtige emotioneel moment werd het 12 uur, piep. De hele zaal keek natuurlijk om. Heel genant. Alan Rickman was echt fenominaal als Snape, hij verdient zeker een Oscar.

Na afloop van de film, was het tijd om nog meer foto's te maken. Zo was er ook een poster van Glee 3D! Luc zal vast jaloers zijn.

Ik wil zeker nog een keer terug naar de film, jullie ook broertjes?

  • 16 Juli 2011 - 18:54

    Ome Marijn :

    ik zie het wel jij vermaakt je wel daar.

  • 17 Juli 2011 - 06:35

    Nicole:

    hoi laura

    las net dat je al naar harrry potter bent geweest.
    zo het zien heb je het wel naar je zin daar?
    hoe gaat het met je cursus?
    geniet van je tijd daar en ik hou je site in de gaten.
    liefs nicole

  • 17 Juli 2011 - 08:45

    Luc:

    laura ik wil ook nog wel een keer naar Harry Potter. Het is leuk om met zijn drietjes te gaan. Ik vond dat ook heel mooi van Snape die scene dat Harry kon zien dat hij goed was

  • 17 Juli 2011 - 13:06

    Elma:

    Hoi Laura,
    Wat een stress: je camerea kwijt....dat gevoel kan een hoop lol wegnemen,
    En wat e en geluk dat hij weer terug is!
    Jesse en ik 'mogen' nog naar Harry, ben wel zeer benieuwd.
    Op dit moment herlees ik het laatste boek nog maar een keer om er 'straks' lekker in te zitten.

    Groeten Elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 67242

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: