Een lange reis - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Een lange reis - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Een lange reis

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Juli 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Op dit moment ben ik op het International House in Berkeley en het was nog best een onderneming om hier te komen. Om 5 uur 's ochtends stond ik op, zodat ik om 6 uur door papa, mama en Nick naar Schiphol gebracht kon worden. Luc was op dat moment al op weg naar zijn vakantie. Bij een vlucht naar Amerika moet je minimaal 3 uur aanwezig zijn. Om half 11 vertrok mijn vliegtuig naar Minneapolis. Tot zo ver ging het goed. Om half 12 plaatselijke tijd kwam ik aan.

Al snel hierna ging het fout. Een vliegtuig was op San Fransisco airport in brand gevlogen. Eerst werd ons alleen verteld dat we vertraging hadden. Later dat we pas over een paar dagen zouden vliegen. Voor de zekerheid waren alle vliegvelden in de buurt van San Fransisco ook gesloten. Een Nederlands gezin dat ook vanuit Schiphol was vertrokken, raadde me aan om naar Los Angeles te vliegen om 21.50 uur. Zij zouden de dag erna naar San Fransisco reizen en mij dan af kunnen zetten. Mijn ticket werd omgeboekt en ik zou dezelfde avond nog weg kunnen. Om 7 uur bleken we toch naar San Fransisco te kunnen gaan. Eerst om 21.19 uur, later om 20.30 en uiteindelijk zaten we al om 20.00 uur in de lucht.

Een groot nadeel is dat ik mijn bagage niet had bij aankomst in SF. De vliegtuigmaatschappij schijnt koffers vaak te verliezen. Bij de balie stond dan ook een lange rij met passagiers zonder bagage. Ze beloofden om mijn bagage naar International House te sturen, zodat ik om middernacht eindelijk in mijn hostel was.

Op zondag vond ik snel Anjali en Leydi met wie ik samen naar Berkeley reisde. Op het terras van I-House hadden we al snel een grote groep Nederlanders en verdwaalde belgen getroffen. De komende weken zal er weinig Engels gesproken worden.


  • 08 Juli 2013 - 08:02

    Elsbeth:

    Hoi Meis,

    Pfff, blij dat je er uiteindelijk bent aangekomen. Via het journaal hadden we al wat vernomen van de crash van het vliegtuig.
    Ik hoop dat je snel je bagage hebt. Anders de hoognodige dingen maar kopen voor de komende dagen.
    Ga nu maar lekker genieten en maak er een onvergetelijke ervaring van.
    dikke kus van je moeder
    p. s. ook veel liefs van papa en Nick

  • 08 Juli 2013 - 09:55

    Piet Smits:

    Laura,

    een vervelend begin maar hopelijk een prima verblijf gewenst uit Druten!

  • 08 Juli 2013 - 14:16

    Annemarie Van Weijen:

    Hoi Laura,
    Je kent mij alleen uit de verhalen van je ouders (en andersom). Ik vind je blog heel leuk en wil je een geweldige tijd wensen in SF. Geniet ervan!

    Groetjes,
    Annemarie.

  • 08 Juli 2013 - 19:08

    Ome Marijn :

    Ja wel lastig zo even zonder je koffer hoop dat je hem snel krijgt maar veel plezier. groetjes marijn en lianne

  • 12 Juli 2013 - 17:38

    Elma:

    Hey Laura,
    Heftige reis....fijn dat het uiteindelijk goed gekomen is. Begreep van je moeder dat je gelijk aan de slag moest!
    zal niet meegevallen zijn.
    heel veel succes plezier, kortom een mooie ervaring toegewenst.
    groetjes, Elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 67230

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: