12 augustus: informatiedag - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 12 augustus: informatiedag - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

12 augustus: informatiedag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Augustus 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Vandaag wordt een lange dag volgepropt met allerlei informatie over van alles en nog wat. Gezien iedereen pas net is aangekomen, wordt vandaag voor ons het eten geregeld. Daarom komen de buddy's ons om 9 uur ophalen voor het studentenhuis. Hier was mijn eerste echte ontmoeting met andere Erasmusstudenten. Zo waren daar onder anderen Cita uit Indonesie, Mahshid uit Iran, Linda uit Letland en Veronique uit Zwitserland.
Na een snel ontbijt werden we welkom geheten door de rector van de universiteit. Zij vertelde ook over 'het ongeluk' en het effect daarvan in Noorwegen. Een van de Buddy's zou ook naar het eiland moeten, maar moest op het laatste moment van haar baas werken. Dat heeft echt haar leven gered.

Na nog veel informatie was het tijd voor de lunch. We kregen soep en broodjes. Hierna was het tijd om onze Buddygroep te ontmoeten. Drie Noorse studenten zullen mijn groep van 8 Erasmusstudenten wegwijs maken in Noorwegen. Zij gaven ons een rondleiding rond de universiteit. Daarna nog een informatiebijeenkomst en het tekenen van alle documenten.

Iedereen was intussen ontzettend moe, maar het was tijd voor het diner. In de buddygroep zaten we aan het diner waar ik meteen een kussen en een dekbed op de kop tikte. Soms is het wel handig dat ik bepaalde eigenschappen van mijn vader heb. Voor 50 NOK had ik de hele set, weliswaar tweedehands. Goed genoeg voor in Noorwegen. 's Avonds was iedereen zo moe dat we vroeg naar de kamers gingen.

• 14 Augustus 2011 - 11:46

Ome Marijn :

leuk die fotos moet je maar meer maken en maak er wat van .gr ome marijn.

• 14 Augustus 2011 - 17:56

Elma:

het uiterlijk van je moeder, de handelsgeest van je vader....komt wel goed daar in Noorwegen!
    groeten Elma