11 augustus: reis naar Noorwegen - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 11 augustus: reis naar Noorwegen - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

11 augustus: reis naar Noorwegen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Augustus 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Vandaag ben ik door mamma en pappa naar Schiphol gebracht. Ik vlieg via oslo naar Kristiansand. Dit is veel goedkoper dan rechtstreeks, ook al is het om. Oslo ligt namelijk boven Kristiansand. De vliegreis zelf ging goed en om half 4 was ik in Kristiansand. Helaas gaan de bussen slechts een keer per twee uur. Een taxi kost omgerekend 42 euro en dat is echt veel te veel. De bus zou 100 NOK zijn voor volwassenen en 50 NOK, 7 euro, voor studenten. Dat moet goedkoper kunnen en op zijn minst sneller. Ik heb geen zin om 75 minuten te gaan wachten.

Het vliegtuig uit Kopenhagen was intussen geland, vol met Erasmusstudenten. Er kwam nu een andere bus aan en ik vroeg de buschauffeur om inlichtingen. Het kon blijkbaar niet alleen sneller, maar ook goedkoper. Deze bus, een staatsbus en geen commerciële, zou ook naar het station in Kristiansand gaan, maar voor 32 NOK. Met een grote groep studenten stapten we in de bus.

Op het station stonden verschillende buddies ons op te wachten. Van hen kregen we te horen waar onze kamers waren en een informatiepakket. Taxi's zouden ons naar de studentenkamers brengen, maar nadat de eerste vertrokken was duurde het ruim een uur voordat de volgende kwam. Terwijl iedereen moe en vooral hongerig was. Nadat ik eindelijk in Kongsgard Alle was, werd mij de kamer gewezen.

Wat een ramp! Er zat nog een ander meisje in de kamer naast mij en we delen de douche en keuken. Helaas was haar verteld dat ik pas zaterdag zou komen, waardoor de gezamenlijke ruimtes er niet uitzagen. De keuken kon ik ook niet gebruiken, waardoor ik maar een salade heb gekocht. Ook was er helemaal niets in de kamer. Geen kussen, geen dekbed, geen kookspullen. Er zouden ons e-mails zijn verstuurd, maar driekwart had die niet gekregen, erg handig. Gelukkig ben ik creatiever dan de meesten. De stoel bestaat uit 2 kussens voor het zit en ruggedeelte en daar pakte ik er een van. De verwarming ging omhoog en mijn 'mevrouw de Bokjas' werd gebruikt als deken.

Morgen moet ik vroeg op en zullen we gezamenlijk ontbijten en uitleg krijgen over het programma.

  • 13 Augustus 2011 - 06:51

    Ome Marijn :

    hallo laura de start is dus een beetje stroef gegaan maar ik hoop dat je toch een leuke tijd hebt in noorwegen .gr.ome marijn

  • 13 Augustus 2011 - 13:55

    Piet En Anita:

    Laura,

    Na wat tegenslag in het begin komt de rest vanzelf goed. Veel succes.

    Vanuit een koud en nat Druten volgen wij jouw belevenissen.

    Groeten van Anita, Robert en Piet.

  • 13 Augustus 2011 - 18:11

    Jack,Elsbeth,NickLuc:

    Hallo Laura, We hebben je al gesproken op je Noorse tel.nr.
    Je hebt al mooi een dekbed en kussen op de kop kunnen tikken en zelfs pannen heb je al.
    We wensen je veel succes en veel plezier vanuit een zeer warm Side.
    liefs van ons allen. xxx

  • 14 Augustus 2011 - 17:53

    Elma:

    hoi laura,
    wat een begin....ben zeer benieuwd naar wat er nog zal komen.
    (leuke foto van jou en je moeder. toch wel echt familie!!)
    groe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kristiansand

Universitet i Agder

Recente Reisverslagen:

25 November 2011

24 november: Beat nite

16 November 2011

Week 46: tentamens, winter, enz.

08 November 2011

Het geluid

06 November 2011

Week 44: Dutch Delight

31 Oktober 2011

Weekend met mamma en pappa
Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 67242

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: