Dag 5, 13 juli: Cultural Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Dag 5, 13 juli: Cultural Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Dag 5, 13 juli: Cultural Cambridge

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Juli 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vandaag besloten we om na de lessen de culturele kant van Cambridge te ontdekken. Verschillende studenten van de universiteit geven gratis tours langs de colleges, de faculteiten en kunstwerken. Simke, uit Friesland, en ik besloten om onze camera's te ruilen, zodat we foto's van de wandeling konden hebben waar we zelf op staan. Ik maakte foto's van haar en zij maakte foto's van mij. Helaas had dit als concequentie dat we geen foto's hebben waar we samen op staan.

Tijdens de wandeling kwamen we langs verschillende beroemde gebouwen en werken, zoals King's College, de wiskundebrug van Newton en de rivieren tussen de colleges.
Een opmerkelijk kunstwerk is de klok van Christ College. Het kostte 1 miljoen pond en 200 arbeiders om het te maken, maar dan heb je wel een klok die slechts 1 keer per 5 minuten de juiste tijd geeft.

's Avonds werd er een klassiek concert georganiseerd voor de zomercursisten. Het alberni string kwartet kwam 3 stukken spelen van onder andere Mozart. Mijn moeder zegt altijd dat de kleding moet worden afgestemd op de gelegenheid, dus besloot ik een formeel jurkje te dragen naar het concert, net als naar het toneelstuk. Hoewel ik van onze groep de enige was met een jurk, kreeg ik wel veel complimenten.

Het concert zelf was prachtig. Ik was nog nooit eerder naar een concert met klassieke muziek geweest, maar ik zou er graag vaker heen willen. Na afloop kregen we een CD met muziek die gemaakt was ter ere van het 75-jarig jubileum van de zomercursussen.

  • 14 Juli 2011 - 16:38

    Elma:

    Goed zo, altijd jezelf blijven!
    groeten Elma

  • 14 Juli 2011 - 21:39

    Ome Marijn :

    dus voor jou geen house muziek meer.

  • 15 Juli 2011 - 08:19

    Luc:

    Hoi Laura,
    Veel plezier vanavond bij Harry Potter, die moet je echt zien!
    Keigaaf! Je hebt vast geen tijd voor de sudoku's als ik je verslagen zo lees.
    doei Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 67242

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: