27 september: Een uurtje in Denemarken - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu 27 september: Een uurtje in Denemarken - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

27 september: Een uurtje in Denemarken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Oktober 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Voor studenten worden er door bedrijven in Noorwegen meerdere gratis activiteiten georganiseerd. ColorLine gaf studenten de mogelijkheid om gratis met de boot naar Denemarken en weer terug te gaan. Op 27 september zouden we om 16.45 vertrekken naar Denemarken om om half 8 aan te meren. Om 8.45 zouden we al weer teruggaan naar Noorwegen, waardoor we ongeveer een uur in Denemarken zouden zijn. Het ging ook niet om de bestemming, maar de reis erna toe, en terug.

Met een hele grote groep studenten verzamelden we voor de boot. De boot was een klein dorp met winkels en restaurants en dus ook duty free. Voor Noorse begrippen In Noorwegen zijn er limieten voor de hoeveelheid alcohol en tabak dat je mag inslaan, waardoor je alleen met je ticket iets kunt kopen. Hierop wordt een aantekening gemaakt zodat er niet meer gekocht wordt dan mag. Nu heb ik niets met alcohol en tabak en daar werd handig gebruik van gemaakt.
Voor de een werd mijn ticket gebruikt voor de zware drank en door een ander voor het bier. Echt heel handig, zo'n student die niet drinkt.

Naast de drank en tabak werden er ook veel souvernirs verkocht, maar ik kon niet iets vinden wat ik nou echt leuk vond. Om half 8 kwamen we aan in Denemarken en kwam er een grote mensenmassa op gang die allemaal naar buiten wilden. Het was echt krankzinnig. In Denemarken konden we weinig doen, dus besloten we een wandeling te maken. Dit kon niet lang, want we moesten we al snel weer inchecken voor de terugreis naar Noorwegen.

Voor de terugreis hadden we gereserveerd in het buffetrestaurant met allemaal Noorse gerechten. Heerlijk, ik ben dol op vis. Het was een kei gezellige avond en om half 12 kwamen we weer aan in Kristiansand en kon ik weer terug naar mijn kamer. Alleen niet voordat ik iedereen hun alcoholische aankopen had gegeven.

• 02 Oktober 2011 - 19:57

Ome Marijn :

had maar een flesje baccardi voor mij gekocht. gr ome marijn

• 02 Oktober 2011 - 21:10

Robert Smits:

Leuk om je Erasmus-ervaringen te lezen! Succes nog en geniet ervan!! Grt. Robert

• 09 Oktober 2011 - 16:47

Luc:

Bedankt voor je leuke kaart!
    stoer! Ik hoop dat jij ook 'n leuke verjaardag zult hebben daar.
    Papa en mama zijn er iig dan bij.
    Van mij houd je het cadeautje te goed.
    liefs je broertje