Week 40: internationale markt + nieuw kamergenoot - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Week 40: internationale markt + nieuw kamergenoot - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Week 40: internationale markt + nieuw kamergenoot

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Oktober 2011 | Noorwegen, Kristiansand

Hier weer een nieuwe weblog vanuit Kristiansand. Ik had opmerkingen gehad dat ik zo weinig van me liet horen. Dat komt omdat ik, tussen de leuke activiteiten door, best een saai leven heb. Ik ga naar school, studeer, wandel, doe de boodschappen, kook eten voor mezelf en ik ruim mijn kamer op. Nu is dat laatste niet waar, maar de meeste dagen zijn snel vol met deze niet echt noemenswaardige bezigheden.

Week 40

Op 27 september ging Ingrid terug naar Roemenië en op 4 oktober heb ik een nieuw kamergenootje gekregen. Ze heet Ann Helen, is 25 jaar en komt uit Noorwegen. Ze studeert economie. Doordat ze uit Noorwegen komt, kan ze makkelijk veel spullen mee nemen naar haar kamer. Ann Helen had dan ook 2 dagen nodig voordat ze helemaal was overgehuisd.

Van woensdag tot en met zaterdag was er deze week in Kristiansand een Internationale markt. Er stonden best wat kraampjes, maar er waren weinig nationaliteiten. Dat krijg je als er 5 Franse kraampjes en 4 Italiaanse kraampjes staan. Er was ook een Nederlandse kraam met kaas, salami en uiteraard stroopwafels. Hier kon ik mooi mijn Nederlands weer oefenen, want mamma was al bang dat ik de taal zou verleren. Dat is echt niet mogelijk. Daar kijk ik te veel rtl- en uitzending gemist voor.

Zondag hebben Veronique en ik samen met Ann Helen een welkomsttaart gebakken. Gezien dit de 2de chocoladetaart is, hebben we deze keer meer ingrediënten gebruikt. Naast de chocolade hadden we de taart opgeleukt met slagroom, frambozen en kiwi. Het zag er echt smakelijk uit.

Helaas wist Ann Helen nog niet hoe gevoelig het brandalarm is. Terwijl de chocoladecake in de oven zat, waren we op mijn kamer foto's aan het bekijken. Tot Veronique en Ann Helen de chocoladecake uit de oven wilden halen, waarbij werd vergeten de deur van mijn kamer dicht te doen. Meteen kon ik het pre-fire alarm horen. Geweldig! De taart was uiteraard dik in orde en smaakte heerlijk.

• 10 Oktober 2011 - 16:49

Ome Marijn :

straks wordt je nog dik van al die taart en veel plezier binnenkort met papa en mama.gr ome marijn

• 11 Oktober 2011 - 09:25

Elsbeth:

mmmm, die taart ziet er lekker uit!!
    Krijgen we die ook als we komen voor je verjaardag?
    Nog ff en dan komen we naar je toe.
    liefs mams x

• 11 Oktober 2011 - 12:58

Elma:

volgens mij heb ik een verslag gemist....vind het fijn te lezen dat het goed met je gaat!
    veel plezier met je ouders over een paar weken.
    groeten Elma