Yosemitepark - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Yosemitepark - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Yosemitepark

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Afgelopen week was weer een drukke week op de universiteit: voor beide vakken moest ik een opdracht inleveren. Voor Law, politics and society een verslag van een artikel en voor Immigration & citizenship een interview met een immigrant. De opdrachten van de vorige week heb ik gehaald: het blijkt dat je die alleen hoefde in te leveren om ze te halen.

Dit weekend kon ik weer iets leuks doen om meer van het land te zien. Vanuit de groep Nederlandse studenten werd een weekend naar Yosemite nationaal park georganiseerd. Samen met 22 Nederlanders, 2 geadopteerde Vlamingen en 1 verdwaalde Zwitser ging ik vrijdag op weg naar Yosemite.

Doordat we met zo'n grote groep waren, werden we verdeeld over drie auto's. Om 9 uur ging een bus met 12 en een auto met 7 naar Yosemite, de andere auto zou om half 3 vertrekken. Volgens de Amerikanen is Yosemite in de buurt van Berkeley, maar het was toch zeker 5 uur rijden naar het huisje. Om 4 uur kwamen we aan bij het huisje en werden de eerste bedden geclaimd. Slechts 2 jongens hadden bedden verzekerd, de rest moest op de bedbanken. Daarnaast moesten er nog wat bedden gedeeld worden, gezien we met 26 in een huis voor 22 zaten. Terwijl de derde auto nog onderweg was, gingen wij al vast zwemmen. We kwamen langs een groot vakantiehuis van de familie van de ergenaam van Levi's, van de spijkerbroeken, erg mooi.
Om 8 uur kwam eindelijk de andere groep en begonnen we met de barbecue. Lekker Amerikaans met spareribs en hamburgers.

Op zaterdag begonnen we, behoorlijk onvoorbereid, aan onze wandeling door Yosemite. Om hier te komen, was nog een autorit van 2 uur nodig. Robert had een wandeling naar Glacierpoint uitgezocht, het hoogtepunt van het park. Al snel werd duidelijk dat dit een onmogelijke opgave was voor bijna allemaal. Er wordt geadviseerd om 3 liter water mee te nemen, maar wij hadden allemaal slechts een halve liter. Het viel mij ook op dat er veel meer mensen naar beneden gingen dan naar boven. Gauw werd duidelijk waarom: het is mogelijk om met een shuttlebus naar boven te gaan en van het uitzicht te genieten om daarna naar beneden te wandelen.Waarom had Robert dat niet bedacht! Op een derde van de klim besloten we met een grote groep terug naar beneden te gaan, terwijl 7 bikkels de tocht afmaakten.
Terug aan de voet van de berg splitste de groep op in tweeën om verschillende, vlakke, stukken van het nationale park te bekijken, te zwemmen en wat te eten.

Op zondag gingen 2 auto's de watervallen bekijken en de bus naar Glacierpoint om toch nog het mooiste plekje van Yosemite te bezichtigen. Alle drie de chauffeurs hadden de tocht gister volbracht, maar Yorick offerde zich op om nogmaals naar Glacierpoint te gaan en de watervallen te missen. Het uitzicht was prachtig, Breath taking, zouden de Amerikanen zeggen.

Om 6 uur kwamen we met de bus compleet uitgeput aan bij I-house. Tijdens het diner bleek dat iedereen zo goed als meteen wilde gaan slapen. Yosemite was zeker de moeite waard.

• 23 Juli 2013 - 07:58

Julie:

geen geadopteerde vlaming, juist een belg die alle nederlanders gents leer praten ;-)

• 23 Juli 2013 - 08:05

Laura De Kinkelder:

Ik ben bang dat ik nog niet zo goed ben in Gents, maar je hebt nog 4 weken om het me te leren, haha.

• 23 Juli 2013 - 21:34

Trudy Peeters:

Laura dat ziet er gezellig uit met al die meiden. Ik begin te snappen dat als je wat moois wilt zien moeit je veel moeite doen. Maar dan heb je ook wat. Geniet. Groetjes