Luc's disco of la isla de los alcatraces - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu Luc's disco of la isla de los alcatraces - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Laura Kinkelder - WaarBenJij.nu

Luc's disco of la isla de los alcatraces

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Vandaag heb ik mijn eerste midterm gehad, een tentamen halverwege de cursus. Dit werd gehouden op de meest ongemakkelijke stoeltjes, waarbij je half ondersteboven met de benen in de lucht zit.
Naast leren voor dit tentamen heb ik ook leuke dingen gedaan.

Op zaterdag ging ik met een paar anderen naar San Francisco om te winkelen. Eerst werd de toeristenplek fisherman's warf bezocht en daarna was het tijd om te shoppen. Gezien we er in Nederland geen hebben, moest ik ook even langs Victoria Secrets. Ze zijn daar echt Amerikaans aardig, compleet over the top, maar wel dat is wel handig als je hulp nodig hebt. Die maten zijn in het buitenland altijd anders. Ook zijn de pashokjes daar echte paskamers: er is gigantisch veel ruimte. De prijzen vielen erg mee voor zo'n bekend merk. Het is grappig dat het personeel daar oortelefoontjes heeft om zo de klanten snel naar een andere paskamer op een andere verdieping te sturen.

In San Francisco staat voor elke winkel, zelfs de goedkoopste een beveiliger. Ook is er personeel te over. Iets vervelends zijn die Nederlanders, je komt ze overal tegen. Je kunt je landgenoten echt nergens ontlopen. Het lijkt wel alsof we met meer zijn dan iedere andere nationaliteit ;-). Ook is hier een ongelofelijke groep Laura's: in mijn beide klassen zit een Laura, de medewerkster van Victoria Secret heet Laura en ik heb er nog 3 ontmoet tijdens mijn verblijf. Ik heb echt een te populaire naam.

Op zondag ben ik samen met I-house naar Alcatraz geweest. Ons Luc dacht dat het een disco was. Om 9 uur zouden we vertrekken, maar gelukkig voor de rest was onze organisator de sleutels vergeten. Het merendeel had zich verslapen, maar terwijl we op haar wachten waren de meesten nog wakker te maken. Uiteindelijk kon alleen Ranka niet mee. Alcatraz is alleen te bereiken met de veerboot. Het is een eiland dat oorspronkelijk werd bewoond door vogels, later werd het de beruchtste gevangenis van Amerika, in de jaren 60 werd het bewoond en geclaimd door indianen en nu is het weer terug bij de vogels. Op het eiland zaten de zwaarste criminelen. Via een audiotour werden we rondgeleid door de verschillende ruimtes en werd er verteld over de geschiedenis, de ontsnappingspogingen, het leven en de uiteindelijke sluiting van de gevangenis.

De gevangenis zag er deprimerend en grauw uit. Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat ons Luc er wel een tof feest zou kunnen geven.

  • 31 Juli 2013 - 08:19

    Elsbeth:

    He lieverd,

    Je hebt het echt enig daar, je vermaakt je goed met een leuke groep jonge mensen.
    Heerlijk, wij genieten zo lekker mee.
    Je shopt ook goed dus wat wil je als vrouw nog meer.
    Ben reuzebenieuwd naar je setje van Victoria Secret en naar je jurkje want op foto is
    het toch niet helemaal duidelijk.
    Have a nice time and hope to see you soon
    back home

    big hug and lots of love and kisses

    Mom xxx

  • 02 Augustus 2013 - 08:27

    Elma:

    Hey Laura,
    Wat een leuke ervaringen doe jij op. Zo'n gevangeneiland spreekt wel tot mijn verbeelding en shoppen in Amerika lijkt me ook fantastisch.
    Wat die Nederlanders in het buitenland betreft.....herkenbaar. Echt blij word je daar niet van.

    Hopelijk zijn je resultaten van je midterm goed.

    Succes en plezier!

    groeten Elma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Laura

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 67387

Voorgaande reizen:

28 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Sovjetuniereis

27 Juni 2015 - 12 Juli 2015

China lawschool

07 Juli 2013 - 19 Augustus 2013

California dreaming

11 Augustus 2011 - 30 November 2011

Universitet i Agder

09 Juli 2011 - 25 Juli 2011

Zomercursus in Cambridge

09 Juli 2009 - 03 Augustus 2009

Scoren in Zuid Afrika

Landen bezocht: